Mandarin Kärlek.

Igår gjorde jag den underbara upptäckten att dom har börjat med mandariner på ica.
Mandaringer är ljuvligt gott att äta.  För mig påminner det mig om min barndom, när man var liten och skulle ha med frukt till skolan till fruktstunden. Mamma packade ofta med mandariner. Jag tyckte alltid att frukstunden var en helig slund i skolan .Då alla lixon vart enade och det enda alla brydde sig om var att äta sin frut dom fått med sig .
Mandarinen singnalerar också att nu är hösten hör. Den kommer med sin underbara gula färg och färgsätter hella vårt hem:)

Igår ängnade vi hela dagen med att höst fixa huset.
Vi åkte till åbytorps handelsträdgård och inhandlade ljung och massa vårlökar. Jag planterade om i krukorna och vissade Pär fint vart jag ville ha dom plasterade och min trogan dräng fixade det åt mig . Efter att vi sedan tryckt med ca 100 lökar i gräsmattan gick vi in och myste med te och svamp rensning. Det vart även lite inne pyssel med. Den tråkiga tvättstugan i källaren förvandlades till en mycket trevligt badrum där man kan ligga och bara i lung och ro. Tänk vad lite färg och växter gör mycket för att allt ska bli så mycket med hemtrevligt.
Till kvällen kom Edit och avnjöt en mysig söndags middag med oss :)

Nu ligger svampen på tork och mandarinenra och rönnbären färgsätter hela vårt hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0